Toggle

Fibrant / FIVIT krant

Fibrant / FIVIT krant
De opdrachtgever 

Fibrant begon in 1952 en staat inmiddels wereldwijd op de kaart als producent en leverancier van hoogwaardige chemische producten en technologie. Fibrant staat voor ‘pure chemie’. Dat slaat niet alleen op het proces waardoor de producten tot stand komen, maar ook op de chemie tussen de medewerkers van Fibrant. In Nederland werken er meer dan 400 mensen voor het bedrijf. Zij houden het bedrijf draaiende. Niet zo gek dus, dat Fibrant veel waarde hecht aan haar werknemers. Om ervoor te zorgen dat alle medewerkers lichamelijk én geestelijk lekker in hun vel zitten, is het programma Fibrant Vitaal in het leven geroepen. Hiermee biedt Fibrant alle handvaten voor een fijne en gezonde werkplek. 

De uitdaging 

Er zijn mogelijkheden genoeg om het beste uit jezelf te halen bij Fibrant, maar zijn alle werknemers hier volledig van op de hoogte? Om ervoor te zorgen dat dit het geval is, startte Fibrant een nieuw medium: de FiViT Krant. Het idee? Een inspirerende krant waarin de medewerkers zelf aan het woord zijn. Zij kunnen immers het beste vertellen over hun eigen ervaringen rondom mentale en fysieke gezondheid. Thema’s als flexibel werken, sport, ontspanning, voeding en gezondheid komen aan bod. De FiViT Krant komt twee keer per jaar uit. Aan Kamer8cht de eer om de krant te produceren: van interviews tot teksten en van concept tot vormgeving.

Vanwege privacy redenen tonen we niet de daadwerkelijke medewerkers en teksten maar het basisconcept.

Fibrant / FIVIT krant
De oplossing 

De eerste stap: met Fibrant om de tafel zitten om te kijken welke inspirerende verhalen er te vertellen zijn. Dat waren er meer dan genoeg. De medewerkers in kwestie werden benaderd en geïnterviewd, waarna er een reeks mooie artikelen uit de pen vloeide. Sommige medewerkers deelden zulke inspirerende verhalen, dat we meer plek moesten creëren om niets te hoeven missen. Maar er komt meer kijken bij het opzetten van een nieuwe krant. 

 

We zorgden voor een variëteit aan content, bedachten nieuwe rubrieken en gingen op pad met de geïnterviewde medewerkers om mooie plaatjes te schieten voor in de krant. We bedachten een fris ontwerp dat bij FiViT past, fijn voor het oog is en aanspoort om verder te lezen. Het resultaat: een krant vol mooie verhalen, tips en inspiratie van de Fibrant-medewerkers voor de Fibrant-medewerkers.

  • kamer8cht case study fibrant details lorumipsum 2 lores