Een campagne kan worden ingezet om je bedrijf, product of dienst onder de aandacht te brengen op de markt. Men denkt bij een campagne vaak alleen aan middelen als flyers, posters, billboards en reclames, maar wist je dat ook evenementen vaak een belangrijke rol binnen je campagne kunnen spelen?
Lees meerLang voor het digitale tijdperk – en de ontwerpdisciplines die daarmee opkwamen – was er een uniek canvas dat visueel een miljoenenpubliek bereikte: de albumhoes voor vinylplaten. In 1938 kwam grafisch ontwerper Alex Steinweiss voor het eerst met een albumhoes toen hij als art director bij Columbia Records werkte. Al snel werd het een van de belangrijkste ontwerpdisciplines ter wereld. Niet zo gek dus, dat iedere ontwerper ervan droomde om zo’n hoes te ontwerpen.
Lees meer
Uit recent onderzoek blijkt dat er ongeveer twintig procent meer winst behaald wordt wanneer er (op de juiste manier) aandacht is voor design. Dat grafisch ontwerp belangrijk is voor een merk of bedrijf, is inmiddels duidelijk. De hamvraag is nu: hoe zorgen wij precies voor dat effect? Simpel: opvallen door af te pellen! Of, zoals Ludwig Mies van der Rohe al zei: "Less is more!"
Lees meer
Vaak ken je een grafisch werk wel, maar heb je geen idee wie het maakte. Nederland heeft een keur aan grafisch ontwerpers die internationaal groot aanzien genieten, maar hun namen raken jammer genoeg vaak geleidelijk in de vergetelheid. Hoog tijd om meer aandacht te besteden aan de grondleggers van de Nederlandse grafische vormgeving, dus!
Lees meer
Er zijn twee soorten marketing: Sales Activation en Brand Building. Hoewel de eerste soort op korte termijn voordelen oplevert, heeft Brand Building ook op lange termijn een positieve invloed. Meer focussen op dit marketingtype kan leiden tot meer klanten, meer sterke werknemers en meer winst. Daarom delen we in deze blog zes redenen waarom je als merk vooral moet blijven investeren in lange termijn merkopbouw.
Lees meer