De opdrachtgever
In 2015 nam DSM, in het kader van zijn nieuwe visie, afscheid van haar bulkchemie-activiteiten om zich meer te focussen op ‘specialties’. Eén van de verzelfstandigde bedrijven was de groep ACN-fabrieken, die onder de naam AnQore in een joint venture met CVC Capital Partners werden voortgezet. AnQore heeft als specialiteit het produceren van acrylonitril, een basisgrondstof die op vele manieren toegepast kan worden in de farmaceutische, kunststof- en agro-industrie. Een uitdaging waar AnQore in de beginfase tegenaan liep, was dat het bedrijf zijn eigen ondersteunende stafdiensten moest opzetten. AnQore besloot voor ‘lean & mean’ te gaan en voor zijn communicatie een bureau in te schakelen: Kamer8cht.
De uitdaging
In het roerige jaar 1969 opende DSM zijn ACN-fabriek. Inmiddels zijn we vijftig jaar verder en is AnQore een wereldspeler en marktleider op het gebied van acrylonitril. Oftewel: hét perfecte moment om de hardwerkende AnQore-medewerkers in het zonnetje te zetten en de onderlinge verbondenheid te versterken. Als communicatiepartner kreeg Kamer8cht de opdracht om op de juiste manier invulling te geven aan dit jubileum. Daarbij moet alles tot in de puntjes uitgewerkt worden. Dat zijn we gewend van AnQore, want ‘zero mistakes’ is één van de doelstellingen van het bedrijf.
“Kamer8cht is onze vaste leverancier van creativiteit.”
Patricia Damveld, HR Manager AnQore"We zijn een echte blauwe organisatie van regelen, plannen en beheersen. Kamer8cht vult ons perfect aan. Zij zorgen voor de ideeën en insteken waar we zelf gewoon niet opkomen. En wat heel fijn is: wat ze bedenken, voeren ze ook tot in de puntjes uit."