Toggle

Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst

Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst
De opdrachtgever 

Fibrant produceert hoogwaardige materialen voor de wereldwijde auto-, textiel- en agrarische industrie. Sinds november 2018 is Fibrant onderdeel van Highsun Group uit China. In Nederland werken ruim 330 medewerkers op het hoofdkantoor in Urmond en op de Chemelot-site in Geleen. 

De uitdaging 

Voor een bedrijf in de chemische industrie is veilig werken absolute topprioriteit. Een van de manieren om de veiligheid te waarborgen is de LMRA (Laatste-Minuut Risico Analyse). Dit is een standaard veiligheidsprocedure die Fibrant-medewerkers uitvoeren voordat ze met hun werkzaamheden beginnen. 
 
Fibrant wil de LMRA opnieuw onder de aandacht brengen van de plantmedewerkers. Naast bewustwording is vooral activatie een belangrijk doel: ervoor zorgen dat iedereen de LMRA uitvoert én dat op de juiste manier doet. 
 

Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst
De oplossing 

Juist in een fabrieksomgeving boordevol machines en pijpleidingen is het van belang om op te vallen. Een standaard mededelende poster met instructies volstaat niet. We ontwikkelen een opvallende interne bewustwordingscampagne en activatiecampagne rond de LMRA. Met een knallende beeldtaal en korte duidelijke teksten in blow-ups en flyers benadrukken we dat die ene minuut je toekomst bepaalt. 

 

Als dragend thema bedenken we ‘Ik werk veilig of ik werk niet!’. Dit heeft voldoende zeggingskracht om langere tijd als kapstok te dienen voor interne veiligheidscampagnes. Zo werkt Fibrant in één vloeiende beweging aan safety en internal branding. 

  • 1378x766 casestudy fibrant animatie.gif
  • 1378x766 casestudy fibrant lmra kaart
  • 1378x766 casestudy fibrant mobiele wand