De opdrachtgever
Fibrant begon in 1952 en staat inmiddels wereldwijd op de kaart als producent en leverancier van hoogwaardige chemische producten en technologie. Fibrant staat voor ‘pure chemie’. Dat slaat niet alleen op het proces waardoor de producten tot stand komen, maar ook op de chemie tussen de medewerkers van Fibrant. In Nederland werken er meer dan 400 mensen voor het bedrijf. Zij houden het bedrijf draaiende. Niet zo gek dus, dat Fibrant veel waarde hecht aan haar werknemers. Om ervoor te zorgen dat alle medewerkers lichamelijk én geestelijk lekker in hun vel zitten, is het programma Fibrant Vitaal in het leven geroepen. Hiermee biedt Fibrant alle handvaten voor een fijne en gezonde werkplek.
De uitdaging
Er zijn mogelijkheden genoeg om het beste uit jezelf te halen bij Fibrant, maar zijn alle werknemers hier volledig van op de hoogte? Om ervoor te zorgen dat dit het geval is, startte Fibrant een nieuw medium: de FiViT Krant. Het idee? Een inspirerende krant waarin de medewerkers zelf aan het woord zijn. Zij kunnen immers het beste vertellen over hun eigen ervaringen rondom mentale en fysieke gezondheid. Thema’s als flexibel werken, sport, ontspanning, voeding en gezondheid komen aan bod. De FiViT Krant komt twee keer per jaar uit. Aan Kamer8cht de eer om de krant te produceren: van interviews tot teksten en van concept tot vormgeving.
Vanwege privacy redenen tonen we niet de daadwerkelijke medewerkers en teksten maar het basisconcept.