De opdrachtgever
Stein is een Limburgse gemeente van ongeveer 25.000 inwoners, gelegen tussen de Maas enerzijds en de A2 anderzijds. De gemeente heeft drie belangrijke troeven: bedrijvigheid, menselijke maat (sterke gemeenschapszin) en de prachtige natuurlijke omgeving in de Maasvallei.
Binnen de gemeente Stein is er speciale aandacht voor toerisme en de economische en maatschappelijke spin-off die dit oplevert. Het toeristische programma wordt samengesteld en uitgevoerd met Visit Zuid-Limburg als partner.
De uitdaging
Stein heeft van oudsher geen uitgesproken toeristisch profiel. Toch zijn natuur, met name rondom de Maas, en cultuurhistorie belangrijke topics om toeristen uit de omgeving en van ver weg te verleiden. Voor de toeristische campagne was al langer 'Hart van de Maasvallei' als thema vastgelegd, hetgeen niet meer dan een locatie-aanduiding is.
Aan Kamer8cht werd gevraagd om een campagne te bedenken die lading geeft aan dit thema en traffic te genereren naar de website www.hartvandemaasvallei.nl.