De opdrachtgever
Stein is een Limburgse gemeente van ongeveer 25.000 inwoners, gelegen tussen de Maas enerzijds en de A2 anderzijds. De gemeente heeft drie belangrijke troeven: bedrijvigheid, menselijke maat (sterke gemeenschapszin) en de prachtige natuurlijke omgeving in de Maasvallei.
De uitdaging
De gemeente Stein bereidt een nieuw kunst & cultuurbeleid voor en wil haar inwoners daar actief bij betrekken. In totaal worden er vier sessies georganiseerd rondom de thema’s: muziekonderwijs, cultureel erfgoed en musea, cultuureducatie en kunst in de openbare ruimte. Jonge makers en talentontwikkeling staat hierin bij elke thema centraal. De gemeente wil iedereen oproepen daaraan deel te nemen. Hiervoor zoekt zij een creatief concept dat ook ná de activatiefase gebruikt kan worden voor uitingen van het kunst- & cultuurbeleid. Een derde randvoorwaarde is dat de campagne moet passen binnen het overkoepelende gemeentelijke thema ‘Dat maakt Stein voor mij’ (bekijk zeker ook deze case).