De opdrachtgever
Wat begon als een droom vanuit ambacht, smaak en kwaliteit wordt realiteit. Ger Arts, al jaren een gepassioneerde whiskeyliefhebber, begon zijn eigen distilleerderij in het Limburgse Moorveld. De naam? Mwórveld Distillery. De selectie van grondstoffen, uitgebalanceerde rijping en de juiste vaten blijken een recept voor succes!
De uitdaging
Aan Kamer8cht de taak om te helpen de identiteit van Mwórveld Distillery te creëren en de huisstijl, het logo en het verpakkingsdesign te ontwerpen – en dat allemaal op basis van de merkstructuur. Al snel blijkt namelijk, dat het niet bij één product blijft. De basis is een minimalistische, doch elegante typografische oplossing die past bij het DNA van de producten én oprichter Ger Arts. Hoewel ieder product een eigen look en feel heeft, is zijn de basiskleuren van ieder etiket zwart-wit en is waar nodig een accent toegevoegd. Denk aan een kleurrange onder de whiskey’s van goud naar paars of een koperen, zilveren of gouden accent in het cijfer om onderscheid te maken tussen Kaore 1, 2 en 3. Het gebruikte lettertype is Neutraface. Deze typografie is geïnspireerd door de principes van beroemd architect Richard Neutra. De letters zijn open en neutraal, maar tegelijkertijd ook warm en menselijk. Een goede match met het merk Mwórveld.
“Een goed ontwerp is puur. De kwaliteit zit in de nuances, net als bij goede whiskey.”
Ger Arts, eigenaar Mworveld Distillery"We maken zuivere producten met een diepe smaak. Dat mag je ook terugzien in onze uitstraling. Siri van Kamer8cht voelt dat feilloos aan. Zij geeft uitdrukking aan wat wij bedoelen. Voor onze jenevers heeft ze een mooi strak ontwerp gemaakt met hele basic kleuren. Je ziet aan het etiket: hier zit iets bijzonders in. Heel puur. Dat lijkt simpel, maar het gaat om de nuances."
"Voor onze whiskey worstelden we bijvoorbeeld met het woord ‘batch’ om aan te geven dat elke productie weer net iets anders is. Alleen is ‘batch 1, 2 en 3’ zo afgezaagd. Siri bedacht ‘the first, the second, the third’. Een heel elegante oplossing waarmee je het eigen karakter van de batch benadrukt en de hele lijn naar een hoger niveau tilt."
"Kijk, onze producten zijn voor fijnproevers. De uitstraling van veel gins en whiskeys wereldwijd is van hoog niveau. Als ik dan steeds terug hoor hoe mooi en passend liefhebbers onze etiketten en website vinden, dan ben ik natuurlijk content."