Toggle

Square bodyfashion / Speciaal en toch zo familiair

Square bodyfashion / Speciaal en toch zo familiair

De opdrachtgever 

Square bodyfashion is een familiebedrijf dat inmiddels meer dan tachtig jaar in Beek gevestigd is. Het bedrijf ging onlangs over van moeder Marie-Louise Lemmens op dochter Nicole Horsten. Square bodyfashion is een retail specialist in onder-, nacht- en badmode in het hogere segment voor het hele gezin en vervult vanuit Beek een regiofunctie. Het team van ervaren en zeer betrokken lingeriespecialisten en -stylisten verzorgt maatwerk en is trots op het kwaliteitslabel Lingerie Styling, hét label voor professioneel lingerie-advies. Square bodyfashion is zonder twijfel een gevestigde naam, dus. Het bedrijf is al meer dan tien jaar trouwe klant bij Kamer8cht.

De uitdaging 

Ongeveer acht jaar geleden ontwierp Kamer8cht een nieuwe huisstijl en een nieuwe duidende toevoeging aan de naam, namelijk: 'bodyfashion'. In de modewereld is het gebruikelijk om geen trendy logo te ontwerpen. Een 'non-style' noemen we dat. Mode is zo sterk aan veranderingen onderhevig, waardoor een trendy logo snel zou verouderen. Om die reden wordt er gekozen voor een zogenaamd woordbeeld in een onderscheidend lettertype. Momenteel zie je dat onder meer bij de grote mode- en beautymerken die hun authentieke logo’s ‘downstylen’ naar een woordbeeld dat vaak niet veel afwijkt van een klassiek lettertype als Helvetica. De kracht van het merk komt hierbij naar voren als het geladen wordt met onder andere beleving. Zo ook bij Square. De uitdaging is om helder en eerlijk te communiceren naar de doelgroep. De vragen van Square waren: hoe bereik je de doelgroep en hoe zorg je dat klanten ook echt vaste klanten blijven?

Square bodyfashion / Speciaal en toch zo familiair

De oplossing 

Naast de gebruikelijke zaken als een website, briefpapier, POS-materiaal en cadeaucheques, adviseerden wij een grotendeels op beeldmateriaal gebaseerde digitale nieuwsbrief te versturen. Deze haast tweewekelijkse nieuwsbrief is laagdrempelig en thematisch opgezet. De nieuwsbrief verwijst eenvoudig naar de items in de webshop die vanuit de retail organisatie verzorgd wordt.

 

Mode is extreem visueel, mensen willen het graag zíen. Met een rijke vormentaal, soms eigen fotografie en quotes wordt een stijlvolle communicatie verzorgd die zijn vruchten afwerpt. Dit wordt bevestigd door het groeiende aantal inschrijvers en het lage aantal uitschrijvers.

“Ik vind persoonlijk contact een pre. Dat zit bij Kamer8cht zéker goed.”

Nicole Horsten, eigenaresse van Square bodyfashion

"De klantenkring van Square is groot. Het is een familiebedrijf gerund door en voor een familie. Kamer8cht heeft ervoor gezorgd dat iedere generatie op een andere manier benaderd wordt. We hebben een mooie website en nieuwsbrief, sturen verjaardagskaarten met de post en maken waardecheques voor vaste klanten. Dat alles wordt gestyled met dezelfde look en feel, precies zoals wij het wilden."

"Het belangrijkste binnen een samenwerking? Dat er persoonlijk contact is en dat de afspraken worden nagekomen. Dat is bij Kamer8cht zeker het geval. Ik communiceer altijd met één contactpersoon: Siri. Zij kent de winkel en de producten, kan snel inspelen op opdrachten en neemt zelf initiatief. Dat maakt de samenwerking heel fijn en persoonlijk."