Toggle

Communicatie analyse

Hallo, is daar iemand?

Je steekt veel moeite in de communicatie rondom je merk, maar word je ook daadwerkelijk gehoord? Om je doelgroep te bereiken zet je bepaalde communicatiemiddelen in, zoals je website en social mediakanalen. Dit kost vaak veel tijd, geld en energie. Echter, neem je ook wel eens de tijd om jouw wijze van communiceren te analyseren en de effectiviteit ervan onder de loep te nemen? Een communicatieanalyse kan van hoge betekenis voor je zijn. Kamer8cht helpt je daar graag bij.

Wat is een communicatieanalyse?

Het woord communicatieanalyse zegt het al: we steken de handen uit de mouwen en gaan je huidige manier van communiceren analyseren. Want, hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep bereikt en dat je interessant genoeg bent? En vooral ook blijft?

 

Waarom heb je een communicatieanalyse nodig?

Communicatie is een ‘on going’ proces, maar is je wijze van communiceren ook effectief? Komt je boodschap goed over op je doelgroep en is deze krachtig genoeg? Door het uitvoeren van een communicatieanalyse geven we je nieuwe inzichten om je kanalen- en middelenmix verder te optimaliseren. En zorgen we ervoor dat je boodschap ook écht bij je doelgroep binnenkomt.

 

Hoe komt Kamer8cht tot een communicatieanalyse?

We kijken samen naar je bestaande communicatiestrategie. Hoe communiceer je met je doelgroep, welke middelen zet je in, wat is je tone-of-voice, welke boodschap(pen) communiceer je, en voor welke doelgroepen? Kortom, alles om een duidelijk beeld van je huidige situatie te krijgen, zodat we je sterktes en zwaktes in kaart kunnen brengen. Dit doen we op basis van deskresearch en eventueel aanvullende doelgroepanalyses.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het uitvoeren van je communicatieanalyse door te kijken naar je communicatie-uitingen en communicatiemiddelen. Om deze vervolgens vast te leggen in een communicatiestrategie en communicatieplan. En zo jouw communicatie naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

 

Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst

Voor een bedrijf in de chemische industrie is veilig werken absolute topprioriteit. Een van de manieren om de veiligheid te waarborgen is de LMRA (Laatste-Minuut Risico Analyse). Dit is een standaard veiligheidsprocedure die Fibrant-medewerkers uitvoeren voordat ze met hun werkzaamheden beginnen. 
 
Fibrant wil de LMRA opnieuw onder de aandacht brengen van de plantmedewerkers. Naast bewustwording is vooral activatie een belangrijk doel: ervoor zorgen dat iedereen de LMRA uitvoert én dat op de juiste manier doet.


Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist