Alle communicatieneuzen dezelfde richting op
We houden allemaal van duidelijke communicatie, zowel intern als met onze potentiële doelgroep. Hoe fijn is het als iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. En dat je samen toewerkt naar het behalen van het beste resultaat. Een communicatieplan is de ‘holy grail’ voor effectieve en doeltreffende communicatie. Zullen we dan maar?

Wat is een communicatieplan?
Handig zo’n strategie als essentiële fundamentele basis, maar hoe ga je nu concreet verder? Het antwoord op deze vraag vind je in je communicatieplan. Hierin staat hoe je als bedrijf gaat communiceren, waar en wanneer je dit doet en hoeveel je dat gaat kosten. Met als doel om je doelgroep met de juiste boodschap te inspireren en te motiveren.
Waarom heb je een communicatieplan nodig?
Je communicatieplan zorgt ervoor dat alle interne communicatieneuzen dezelfde richting op staan. In de meest ideale situatie weet iedereen wat hem of haar te doen staat, en wanneer. Daarnaast is het evident via welke communicatiekanalen we gaan communiceren, wat de doelstellingen en budgetten zijn en wanneer de evaluatie zal plaatsvinden.
Hoe komt Kamer8cht tot eencommunicatieplan?
In de praktijk
Concreet bestaat ons werk uit het opzetten van je communicatieplan op basis van je communicatieanalyse en communicatiestrategie. Om hier vervolgens praktisch mee aan de slag te gaan. En zo het gewenste resultaat te behalen. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.
AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

Projectmanager