Toggle

Communicatieplan

Alle communicatieneuzen dezelfde richting op

We houden allemaal van duidelijke communicatie, zowel intern als met onze potentiële doelgroep. Hoe fijn is het als iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. En dat je samen toewerkt naar het behalen van het beste resultaat. Een communicatieplan is de ‘holy grail’ voor effectieve en doeltreffende communicatie. Zullen we dan maar?

Wat is een communicatieplan?

Handig zo’n strategie als essentiële fundamentele basis, maar hoe ga je nu concreet verder? Het antwoord op deze vraag vind je in je communicatieplan. Hierin staat hoe je als bedrijf gaat communiceren, waar en wanneer je dit doet en hoeveel je dat gaat kosten. Met als doel om je doelgroep met de juiste boodschap te inspireren en te motiveren.

 

Waarom heb je een communicatieplan nodig?

Je communicatieplan zorgt ervoor dat alle interne communicatieneuzen dezelfde richting op staan. In de meest ideale situatie weet iedereen wat hem of haar te doen staat, en wanneer. Daarnaast is het evident via welke communicatiekanalen we gaan communiceren, wat de doelstellingen en budgetten zijn en wanneer de evaluatie zal plaatsvinden.

 

Hoe komt Kamer8cht tot eencommunicatieplan?

In je communicatieplan beschrijven we hoe we je communicatiestrategie gaan operationaliseren in tijd, actie en geld. Ook komen we nog even op je doelstellingen en doelgroepen terug, zodat die voor iedereen helder zijn. Vanuit hier zetten we de lijnen verder uit. Ook staan we stil bij evaluatiemomenten en sturen we regelmatig bij. Een apart hoofdstuk binnen je communicatieplan is de beschrijving van je communicatiemiddelen, waarbij we ook rekening houden met je financiële kaders.
In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het opzetten van je communicatieplan op basis van je communicatieanalyse en communicatiestrategie. Om hier vervolgens praktisch mee aan de slag te gaan. En zo het gewenste resultaat te behalen. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

 

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

AnQore bestaat al ruim 50 jaar, maar is tot 2015 altijd onderdeel geweest van DSM. Nu het bedrijf op eigen benen staat, vraagt dat iets heel anders van iedereen binnen de organisatie. Hoe zorg je voor de cultuuromslag van een multinational naar een zelfstandig bedrijf met de drive van een mkb-onderneming? En hoe creëer je intern een gevoel van eenheid en trots voor het nieuwe AnQore-merk? Een internal branding vraagstuk dat Kamer8cht in de volle breedte aanpakt. 


Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist