Toggle Kamer8cht Kamer8cht Kamer8cht

Communicatie
strategie

Welke koers ga je varen?

Alles start met een goede strategie. Ook je communicatie. Via welk kanaal vertel je welke boodschap? In welke tone-of-voice? Op welk moment, en met welk doel? Een heleboel vragen om goed over na te denken bij een communicatiestrategie. Het is de basis die we moeten creëren, om vervolgens succesvol te kunnen zijn. Kamer8cht bepaalt samen met jou de juiste koers.

Kamer8cht Expertises Communicatie Communicatiestrategie

Wat is een communicatiestrategie?

In een communicatiestrategie leggen we de basis vast voor de wijze waarop je met je doelgroep communiceert. Simpel gezegd komt dit neer op: wie, wat, waar en waarom. Het is belangrijk om te benoemen welke doelen behaald dienen te worden. Zo groeit je strategie uit tot een praktisch document, dat als fundament dient voor je verdere communicatieplan.



Waarom heb je een communicatiestrategie nodig?

Laten we even uitzoomen en antwoord geven op de vragen die op communicatievlak spelen. Wat zijn je concrete doelstellingen? Wie is je ideale doelgroep? Welke boodschap wil je uitdragen? En welke kanalenmix zet je hiervoor in? Zonder een heldere communicatiestrategie mis je een goede basis. Dan ontbreekt het ook aan visie en een duidelijke koers, en verdwaal je gegarandeerd.



Hoe komt Kamer8cht tot een communicatiestrategie?

In je communicatiestrategie beschrijven we de weg die we moeten bewandelen om vanuit je huidige situatie te komen tot de beoogde positie. Welke routes moeten we nemen, welke aanpassingen zijn er nodig en hoe kunnen we de sterktes van jouw bedrijf zo optimaal mogelijk benutten?

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het uitrollen van je communicatiestrategie op basis van je communicatieanalyse. Om deze vervolgens te vertalen naar een praktisch communicatieplan. En zo je operationele proces vorm te geven. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

Gemeente Stein / Iedereen zijn eigen slogan
De gemeente Stein heeft bewoners, bedrijven en bezoekers heel wat te bieden. Ze communiceert daar ook volop over, maar de consistentie ontbreekt. Talloze verschillende slogans, beeldmerken en logo’s dragen samen niet bij aan één duidelijke profilering van Stein. Op zoek naar een onderscheidende positionering en visuele identiteit schrijft de gemeente een pitch uit. Wij winnen de pitch en zijn inmiddels alweer enkele jaren de creatieve partner van de gemeente.

Lees meer

hans bours
Hans Bours
Strateeg
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met me op.
*Invullen vereist