Toggle

Concept
ontwikkeling

Wij geven kracht aan je ontwerp

Een goed concept verbindt emoties aan kernwaarden. Vanuit onze brede interesse benaderen we conceptontwikkeling als generalisten. De verwondering over het 'waarom zaken zijn zoals ze zijn' wekt ons enthousiasme en de drive te zoeken naar je intrinsieke waarden. Afpellen naar de kern brengt opvallende echtheid aan het licht. Design thinking verbreedt het spectrum en maakt de creatieve invulling van je kernwaarden voelbaar. En gevoel, daar kan een concept niet zonder. Kamer8cht vertelt je waarom.

Wat is een concept?

Een goed concept verbindt emoties aan kernwaarden. Vanuit onze brede interesse benaderen we conceptontwikkeling als generalisten. De verwondering over het ‘waarom zaken zijn zoals ze zijn’ wekt ons enthousiasme en de drive te zoeken naar je intrinsieke waarden. Afpellen naar de kern brengt opvallende echtheid aan het licht. Design thinking verbreedt het spectrum en maakt de creatieve invulling van je kernwaarden voelbaar. En gevoel, daar kan een concept niet zonder. Kamer8cht vertelt je waarom.

Waarom heb je conceptontwikkeling nodig?

Elk concept begint bij een idee. Maar een goed idee is nog lang geen concept. Conceptontwikkeling is de vertaling van je idee. Online en offline, intern en extern. De inhoudelijke vertaling is erg belangrijk, want creatieve concepten hebben betekenis. Ze bestaan uit strategie, design en content. En staan heel nauw in verbinding met merkontwikkeling. Wat gaat je merk vertellen? En hoe gaat het dat doen?

Hoe komt Kamer8cht tot een creatief concept?

Conceptdenken is een vak apart. Gelukkig hebben de vakidioten van Kamer8cht daar niet zo’n moeite mee. On- en offlineonderzoek, inspirerende brainstorms en creatieve mindmaps zijn basistools die conceptontwikkeling ondersteunen. Maar teamwork, dat is ons échte geheime wapen. Onze artdirector, strateeg en copywriter gaan voor je aan de slag. Bedenken, uitwerken, finetunen. Net zo lang totdat het staat. Als een huis.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het bedenken en uitwerken van je concept door conceptdenken en creatie. Van idee naar concept. Het komt erop neer dat alle onderdelen van conceptontwikkeling met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.


Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst

Voor een bedrijf in de chemische industrie is veilig werken absolute topprioriteit. Een van de manieren om de veiligheid te waarborgen is de LMRA (Laatste-Minuut Risico Analyse). Dit is een standaard veiligheidsprocedure die Fibrant-medewerkers uitvoeren voordat ze met hun werkzaamheden beginnen.

Fibrant wil de LMRA opnieuw onder de aandacht brengen van de plantmedewerkers. Naast bewustwording is vooral activatie een belangrijk doel: ervoor zorgen dat iedereen de LMRA uitvoert �n dat op de juiste manier doet.

Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist