Je doelgroep boeien en binden
Je potentiële doelgroep op het juiste moment weten te boeien en ook nog eens hun aandacht vasthouden. Dat is wat je wil bereiken met een contentstrategie. Maar welke verhalen ga je vertellen (storytelling) en hoe breng je jouw commerciële boodschap op een laagdrempelige manier onder de aandacht? Wij bij Kamer8cht weten wel hoe!

Wat is een contentstrategie?
Een contentstrategie is je plan waarin je strategische keuzes op het gebied van content vastlegt. Hierin vind je terug hoe je content kan bijdragen aan het behalen van je ambities. Welke kanalen zetten we in, hoe bepalen we de boodschap en voor welke doelgroep? Vaak loopt dit parallel aan het in kaart brengen van de zogenaamde customer journey (klantreis).
Waarom heb je een contentstrategie nodig?
Met een krachtige contentstrategie kun je je potentiële doelgroep op het juiste moment boeien en binden. Daarnaast zorgt het voor een goede basis en structuur rondom de content die jouw bedrijf publiceert. Bekijk het als een langetermijnvisie als voorbereiding op je contentcreatie. Ook bepalen we in deze strategie welke doelstellingen gerealiseerd moeten worden, om zo te meten of je content wel effectief genoeg is.
Hoe komt Kamer8cht tot een contentstrategie?
In de praktijk
Concreet bestaat ons werk uit het uitrollen van je contentstrategie, zodat je de aandacht van je doelgroep krijgt en ook weet vast te houden. Hiervoor kijken we ook graag buiten onze ‘kamer’ en werken we eventueel samen met diverse partners. We vertellen er meer over in onderstaande case-study.
Gemeente Stein / 18+? Inschrijven voor een huurwoning dus!

Projectmanager