Toggle

Data Driven Marketing (DDM)

Groeien door de kracht van je data te benutten

Alle organisaties, groot of klein, beschikken over data. Gelukkig zijn er ook steeds meer organisaties die daadwerkelijk iets met deze data doen. Maar Data Driven Marketing als onderdeel van een efficiënte bedrijfsvoering is voor veel bedrijven nog een brug te ver. En dat is helemaal niet erg. Kamer8cht introduceert graag wat het voor je kan doen.

Wat is Data Driven Marketing? 

Data Driven Marketing is een methodiek waarbij we geautomatiseerde systemen gebruiken om anonieme leads te transformeren in trouwe klanten. Door relevante data te meten en te analyseren krijgen we een beter beeld van wie je websitebezoekers zijn. Vervolgens kunnen we geïnteresseerden voorzien van ‘personalized’ content. Bij ‘reguliere marketing’ worden keuzes vaak gebaseerd op eerdere ervaringen of een bepaald gevoel. Dat is hierbij totaal anders.

 

Waarom heb je Data Driven Marketing nodig? 

Hoe komt Kamer8cht tot Data Driven Marketing?Data is altijd de basis voor succesvolle online marketingactiviteiten. Kort samengevat meten we exact wat voor impact je communicatie- en marketingactiviteiten hebben. Deze inzichten helpen ons onder andere om je doelgroep beter te begrijpen, je naamsbekendheid te vergroten, nieuwe leads te vinden en meer omzet te genereren.

 

Hoe komt Kamer8cht tot Data Driven Marketing?

Wij zorgen ervoor dat je content op een relevante wijze wordt gepresenteerd aan je doelgroep. Sterke campagnes en conversiegerichte websites zetten we zo op dat de gebruiker getriggerd wordt om in actie over te gaan. Zo loodsen we je doelgroep op een doordachte manier door de verschillende fases van de klantreis. Uiteindelijk genereren we op deze manier leads, bouwen we aan een band met je potentiële doelgroep en stimuleren we herhaalaankopen. We noemen dit ook wel funnel marketing, oftewel: het versturen van content in fases op basis van bepaalde user triggers.
In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit de inrichting van je Data Driven Marketing, zodat je klaar bent voor de volgende stap. Hiervoor kijken we ook graag buiten onze ‘kamer’ en werken we samen met diverse dataspecialisten. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

 

Approba / Help 1000 man aan de knoppen

Door vergrijzing en groei is er een gigantische behoefte aan nieuwe procesoperators. De genoemde bedrijven op Chemelot hebben een pact gesloten om de komende 10 jaar gezamenlijk 1.000 nieuwe procesoperators (B- en C-niveau) te werven. Zo willen zij onderlinge concurrentie in recruitment tegengaan en gezamenlijk een krachtige wervingscampagne ontwikkelen.
 

Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist