Toggle

Employer branding

Wij bouwen een sterk werkgeversmerk

Employer branding is breder dan het hebben van een recruitment-website of actief zijn op social media. Het zijn de middelen om te komen tot het ultieme doel: het creëren van een sterk employer brand. Enerzijds is dat het aantrekken van nieuw talent. Anderzijds gaat het om het behouden van je huidige personeel. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Kamer8cht helpt je op weg.

Wat is employer branding?

Een specifiek onderdeel van branding is employer branding. Waar branding gaat over je producten of diensten, gaat employer branding over hoe je als werkgever wordt gezien. Wat maakt het bijzonder om voor jouw merk te werken? Hoe word je aantrekkelijker dan de rest? Het antwoord: wees authentiek, onderscheidend en eerlijk.

Waarom is employer branding belangrijk?

Om je bedrijf optimaal te laten functioneren en bedrijfsdoelen te behalen, heb je geschikte werknemers nodig. Employer branding is dus niet alleen voor organisaties die een tekort hebben aan personeel. Ieder bedrijf wil de beste kandidaten werven. En jij weet net zo goed als wij, dat deze mensen niet voor het oprapen liggen. Ook jij hebt employer branding nodig.

Hoe komt Kamer8cht tot employer branding?

Bij employer branding praten we niet over hoe fantastisch je merk is, maar laten we vooral zien dat je het bent. Dat is een wezenlijk verschil. Voordat we iets naar de buitenwereld communiceren, gaan we eerst aan de slag met het creëren van de juiste interne cultuur. Dit vormt vaak een onderdeel van de internal branding, je merk als intern kompas. Vervolgens maken we een strategisch plan voor het werven van nieuwe talenten en het behouden van je huidige medewerkers.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het bouwen van een sterk werkgeversmerk door employer branding. Dit begint bij je internal branding en het uitdragen van je merkwaarden. Maak van je medewerkers ambassadeurs, dan gaat de rest bijna vanzelf. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.


Approba / Help 1000 man aan de knoppen

Door vergrijzing en groei is er een gigantische behoefte aan nieuwe procesoperators. De genoemde bedrijven op Chemelot hebben een pact gesloten om de komende 10 jaar gezamenlijk 1.000 nieuwe procesoperators (B- en C-niveau) te werven. Zo willen zij onderlinge concurrentie in recruitment tegengaan en gezamenlijk een krachtige wervingscampagne ontwikkelen.

Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist