Je ontwerp als totaalbeleving
In het verlengde van de merkbeleving en merkgedachte is de outillage van een event, groot of klein, een effectieve marketingtool om je merkgevoel over te brengen. Hierbij kan het gaan om een marketingcampagne of productlancering, maar ook betrekking hebben op je interne employer branding of een recruitmentcampagne. Alleen hoe laat je mensen naar huis gaan met een glimlach en een voldaan gevoel? Kamer8cht geeft raad.
Wat is event design?
Event design betekent letterlijk de ‘opzet van een bijeenkomst’. Het is een creatieve methodiek om draagvlak te creëren voor je eventconcept. Dat gaat niet zo zeer over de organisatie zelf, maar vooral om de invulling.
Waarom heb je event design nodig?
Met een event wil je impact maken. Deelnemers helpen om daadwerkelijk een stap verder te komen. Zonder een goed event design wordt dat een lastige zaak. Er moet nagedacht worden over wie, wat en waarom. Het doel moet kraakhelder zijn. Pas wanneer alle dimensies van beleving – denk aan gevoel, geur, smaak, humor, dynamiek en snelheid – kloppen, zorg je voor de meest intense totaalbeleving van je merk.
Hoe komt Kamer8cht tot motion design?
- Ontwerp & drukwerk:
creëren van uitnodigingen, websites, apps, banners,
polsbandjes, T-shirts, goodies etc. - Content:
ontwikkeling van een concept, bedenken van een thema en/of opzetten van
een programma. - Service:
ondersteuning op het gebied van planning en/of organisatie, zoals locatie,
fotografie, aankleding etc.
In de praktijk
Concreet bestaat ons werk uit het ontwerpen van je event door er de juiste invulling aan te geven. Het komt erop neer dat alle onderdelen van event design met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.
AnQore / Jubileumfeest en gedenkboek
Projectmanager