Toggle

Fotografie

Het verhaal achter je ontwerp

Dagelijks worden ontelbare aantallen foto’s gemaakt. Voor privé en zakelijk gebruik, online en offline activiteiten. Iedereen heeft foto’s nodig. Maar alles vangen in één beeld, dat is vaak de uitdaging. Vanuit je beeldconcept naar goede fotografie is een proces dat gelieerd is aan je totale merkstrategie en conceptontwikkeling. Niets is zoveel zeggend als een pakkende visual. Daar maakt Kamer8cht je wel bewust van.

Wat is een goede foto?

Mooi, kleurrijk, aantrekkelijk... wat bepaalt of een foto goed is? Het is afhankelijk van verschillende aspecten. Denk aan de cameratechniek, beeldkwaliteit en belichting, maar ook aan de context, inhoud en onderwerp. Een ding weten we zeker: een goede foto blijft hangen.

 

Waarom heb je fotografie nodig?

Fotografie levert een bijdrage aan de beeldvorming en sfeerbeleving van je merk. Daarom hebben eigen geregisseerde fotoshoots in de studio of op locatie altijd onze voorkeur. Stockfotografie is ook een optie, maar creëert een te generiek beeld. Ze worden door veel dezelfde bedrijven gebruikt, waardoor het de eigenheid van de merkbeleving vertroebelt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

 

Hoe komt Kamer8cht tot fotografie?

Kamer8cht heeft uitstekende connecties met vooraanstaande fotografen uit de buurt. Ieder met zijn/haar eigen specialisme, in diverse prijsklassen. Van de briefing tot en met de nabewerking zijn wij betrokken en leiden we alles in goede banen. Je hebt nergens omkijken naar.
In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit een duidelijke briefing en strakke begeleiding voor het verzamelen van goed beeldmateriaal. Het komt erop neer dat alle onderdelen van fotografie met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

 

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

Hoe zorg je voor de cultuuromslag van een multinational naar een bedrijf met de drive van een mkb-onderneming? We brengen mensen samen, letterlijk én figuurlijk. Dit nieuwe AnQore-gevoel brengen we onder andere over in een driemaandelijks personeelsblad. Met elke nieuwe uitgave groeit de samenhorigheid, waar medewerkers in the picture komen te staan. Een mooie shoot, passend bij het interview.


Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist