De beeld-tone-of-voice van je ontwerp
Het is mens eigen om te tekenen als je iets duidelijk wil maken. Of je het nu op een bierviltje, flap-over of notitieblok doet. Online werkt dit exact hetzelfde. Naast je visuele identiteit is de invulling van je beeldconcept essentieel. Daarbij zijn illustraties uitermate belangrijk. Denk aan iconen, infographics, tekeningen en cartoons. De vormentaal van illustratoren speelt hierbij een grote rol. Kamer8cht legt uit waarom.

Wat is een illustratie?
Een illustratie is een tekening die een verhaal visueel ondersteund. Meestal dient het ter verbeelding of verduidelijking van de tekst. Ook wordt het gebruikt om moeilijke onderwerpen makkelijk uit te leggen. Dan noemen we het ook wel een infographic.
Waarom heb je illustraties nodig?
Illustraties zijn naar wens ‘bestuurbaar’. Dat wil zeggen dat ze exact uitbeelden wat er bedoeld wordt. Deze beeld-tone-of-voice ligt in het verlengde van je merkbeleving. Het roept emotie op of vertaalt in één oogopslag een compleet verhaal. Het maakt droge stof levend, voegt humor toe of vrolijkt het verhaal op. Zodat het uitdaagt om aandacht naar de informatie te trekken. En uiteindelijk zorgt voor meer zichtbaarheid en naamsbekendheid.
Hoe komt Kamer8cht tot illustraties?
Illustraties zijn ook van invloed op je branding. Ze kunnen je merk versterken en laten vaak meer zien dan een foto. Sommige onderwerpen zijn via fotografie lastig in beeld te brengen. Met illustraties heb je meer mogelijkheden. Ze kunnen een tekst ondersteunen, een eigen verhaal vertellen of een idee uitbeelden. We kunnen ze zelfs laten animeren (motion design). Eerst kijken we samen hoe we alles gaan vormgeven. Vervolgens starten onze designers met schetsen en werken ze alles uit tot in detail.
In de praktijk
Concreet bestaat ons werk uit het creëren van iconen, infographics, tekeningen of cartoons die je merkbeleving versterken. Het komt erop neer dat alle onderdelen van illustratie met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel.
Fibrant / 1 minuut bepaalt jouw toekomst
Fibrant wil de LMRA opnieuw onder de aandacht brengen van de plantmedewerkers. Naast bewustwording is vooral activatie een belangrijk doel: ervoor zorgen dat iedereen de LMRA uitvoert én dat op de juiste manier doet.

Projectmanager