Toggle Kamer8cht Kamer8cht Kamer8cht

Interne communicatie

Intern beginnen is extern winnen

Een duidelijke interne communicatie is een voorwaarde voor een goede externe communicatie. Maar hoe pak je zoiets aan? En hoe zorg je voor een goede communicatiestroom, zowel top-down als bottum-up? Kamer8cht duikt graag in de diepgewortelde cultuur van jouw bedrijf en komt met een doeltreffend advies.

Communicatie Interne Communicatie

Wat is interne communicatie? 

Een goede interne communicatie vormt de smeerolie voor alles wat je doet. Dus, indirect ook voor je communicatie naar buiten toe. Want waar employer branding gaat om het aantrekken en behouden van je medewerkers, richt internal branding zich voornamelijk op de sfeer die er binnen je bedrijf heerst. Vandaar dat je interne communicatie ook een medebepalende factor is voor de bedrijfscultuur van je organisatie.


Waarom heb je goede interne communicatie nodig? 

Wanneer je interne communicatie sterk in zijn schoenen staat, heeft dat een positieve invloed op je medewerkers. Ze zijn meer betrokken, gemotiveerder en productiever. Omdat ze deel uitmaken van een organisatie waar ze zich thuis voelen. Iets dat van onmisbare waarde is voor een succesvolle organisatie.


Hoe helpt Kamer8cht je met interne communicatie? 

Samen zorgen we ervoor dat je interne communicatie geen agendapunt meer is dat continu op de lange baan wordt geschoven. Middels diverse brainstormsessies duiken we in de bedrijfscultuur van je organisatie en zoeken we uit hoe we intern kunnen waarmaken wat we extern communiceren.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het verbeteren van je interne communicatie, zodat je externe communicatie ook klopt. Om vervolgens een gezonde en sterke bedrijfscultuur te creëren. En op die manier succesvol te zijn. We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken
AnQore bestaat al ruim 50 jaar, maar is tot 2015 altijd onderdeel geweest van DSM. Nu het bedrijf op eigen benen staat, vraagt dat iets heel anders van iedereen binnen de organisatie. Hoe zorg je voor de cultuuromslag van een multinational naar een zelfstandig bedrijf met de drive van een mkb-onderneming? En hoe creëer je intern een gevoel van eenheid en trots voor het nieuwe AnQore-merk? Een internal branding vraagstuk dat Kamer8cht in de volle breedte aanpakt.

Lees meer

hans bours
Hans Bours
Strateeg
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met me op.
*Invullen vereist