Intern beginnen is extern winnen
Een duidelijke interne communicatie is een voorwaarde voor een goede externe communicatie. Maar hoe pak je zoiets aan? En hoe zorg je voor een goede communicatiestroom, zowel top-down als bottum-up? Kamer8cht duikt graag in de diepgewortelde cultuur van jouw bedrijf en komt met een doeltreffend advies.
Wat is een interne communicatie?
Een goede interne communicatie vormt de smeerolie voor alles wat je doet. Dus, indirect ook voor je communicatie naar buiten toe. Want waar employer branding gaat om het aantrekken en behouden van je medewerkers, richt internal branding zich voornamelijk op de sfeer die er binnen je bedrijf heerst. Vandaar dat je interne communicatie ook een medebepalende factor is voor de bedrijfscultuur van je organisatie.
Waarom heb je goede interne communicatie nodig?
Wanneer je interne communicatie sterk in zijn schoenen staat, heeft dat een positieve invloed op je medewerkers. Ze zijn meer betrokken, gemotiveerder en productiever. Omdat ze deel uitmaken van een organisatie waar ze zich thuis voelen. Iets dat van onmisbare waarde is voor een succesvolle organisatie.
Hoe helpt Kamer8cht je met interne communicatie?
In de praktijk
Concreet bestaat ons werk uit het verbeteren van je interne communicatie, zodat je externe communicatie ook klopt. Om vervolgens een gezonde en sterke bedrijfscultuur te creëren. En op die manier succesvol te zijn. We vertellen er meer over in onderstaande case-study.
AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken
Projectmanager