The B2B Institute heeft onderzocht welke kerntrends de toekomst van B2B-marketing (business-to-business marketing) en besluitvorming in het komende decennium zullen vormgeven. Het proefschrift focust zich op de kerntrends binnen Brand Building, creatieve strategieën en distributie. Deze trends vormen een blauwdruk voor het herstellen van marketing als een discipline en stimuleren de strategische innovatie voor B2B-bedrijven en de bedrijfsgroei op lange termijn. Maar om deze denkwijze te omarmen is er een grote verschuiving in mindset nodig. Het belang van Brand Building speelt hier een grote rol in. Daarom delen we in deze blog zes redenen waarom je als merk vooral moet blijven investeren in lange termijn merkopbouw.
Het is moeilijk om voorspellingen te doen, maar bij het The B2B Institute hebben ze onderzocht welke kerntrends de toekomst van B2B-marketing en besluitvorming in het komende decennium zullen vormgeven. De kern van dit proefschrift draait om de kerntrends binnen Brand Building, creatieve strategieën en distributie. Ze vormen een blauwdruk voor het herstellen van marketing als een discipline die bedrijfsgroei op lange termijn en strategische innovatie voor B2B-bedrijven stimuleert. Maar om deze denkwijze te omarmen is een grote verschuiving nodig in mindset. In dit blogartikel richten we ons met name op het belang van Brand Building.
Hier zijn 6 redenen waarom je als merk vooral moet blijven investeren in lange termijn merkopbouw.

1.
Als je Sales Activation met Brand Building combineert, is het effect groter
2.
Brand Building vergroot je doelgroep met out-of-market klanten
3.
Sterke merken kunnen makkelijker de prijs van hun producten verhogen en daarmee meer winst creëren
4.
Een sterk merk is meer dan het product alleen
5.
Sterke merken hebben een grotere aantrekkingskracht op nieuwe, talentvolle werknemers
6.
Een sterk merk is moeilijk te kopiëren


Is Brand Building iets voor jou?
We horen graag of we jou kunnen helpen.
Neem hier contact met ons op!