Toggle Kamer8cht Kamer8cht Kamer8cht

Storytelling

Stop met harde sales en start met verhalen vertellen

Communicatie en storytelling zijn als twee handen op één buik. Wanneer je op de juiste manier communiceert en de kunst van het verhalen vertellen beheerst, heb je een van de meest krachtige communicatiemiddelen te pakken. Dit alles heeft te maken met de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering. Doordat we eindeloos toegang hebben tot een overload aan informatie, krijgen echte verhalen steeds meer impact. Laat Kamer8cht jou helpen met het creëren van die verhalen!

Kamer8cht Expertises Communicatie Storytelling

Wat is storytelling?  

Handig zo’n strategie als essentiële fundamentele basis, maar hoe ga je nu concreet verder? Het antwoord op deze vraag vind je in je communicatieplan. Hierin staat hoe je als bedrijf gaat communiceren, waar en wanneer je dit doet en hoeveel je dat gaat kosten. Met als doel om je doelgroep met de juiste boodschap te inspireren en te motiveren.

 

Waarom heb je een storytelling nodig?

Je communicatieplan zorgt ervoor dat alle interne communicatieneuzen dezelfde richting op staan. In de meest ideale situatie weet iedereen wat hem of haar te doen staat, en wanneer. Daarnaast is het evident via welke communicatiekanalen we gaan communiceren, wat de doelstellingen en budgetten zijn en wanneer de evaluatie zal plaatsvinden.

 

Hoe komt Kamer8cht tot storytelling? 

In je communicatieplan beschrijven we hoe we je communicatiestrategie gaan operationaliseren in tijd, actie en geld. Ook komen we nog even op je doelstellingen en doelgroepen terug, zodat die voor iedereen helder zijn. Vanuit hier zetten we de lijnen verder uit. Ook staan we stil bij evaluatiemomenten en sturen we regelmatig bij. Een apart hoofdstuk binnen je communicatieplan is de beschrijving van je communicatiemiddelen, waarbij we ook rekening houden met je financiële kaders.
 

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het creëren van je storytelling, zodat je echte impact kunt maken. Om vervolgens je contentstrategie en contentmarketing goed toe te passen. En zo je boodschap op een ongedwongen manier aan je doelgroep kunt overbrengen. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.

Gemeente Stein / 18+? Inschrijven voor een huurwoning dus!
De gemeente Stein wil jongeren graag in Stein houden. Omdat ze zich niet (tijdig) inschrijven als woningzoekende komen ze vaak niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. De gemeente wil in samenwerking met de woningcorporaties uit Stein en de SJAR (Steinse Jongeren Adviesraad), jongeren wijzen op de noodzaak zich op hun 18de direct in te schrijven als woningzoekende. 

Lees meer

hans bours
Hans Bours
Strateeg
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met me op.
*Invullen vereist