Toggle

Visuele identiteit

De herkenbaarheid van je ontwerp

Van 'plakplaatje' naar een visuele identiteit. Waar het vroeger gebruikelijk was om een logo te ontwerpen en dit als 'plakplaatje' op de diverse bureau essentials toe te passen, blijkt dat vandaag verre van toereikend. Vanuit conceptontwikkeling kijken we breder naar je waarden van binnenuit. De gewenste perceptie bij je doelgroep speelt hierbij een essentiële rol. Hoe ervaren zij je merk? Je corporate branding moet perfect matchen. Laat dat maar aan Kamer8cht over..

Wat is een visuele identiteit?

Een visuele identiteit is een onmisbaar onderdeel van je merkidentiteit. Je logo en huisstijl maken je bedrijf tastbaar. Maar het gaat om veel meer. Kleurgebruik, typografie en beeldmerken zijn essentiële onderdelen die bijdragen aan je uitstraling en herkenbaarheid. Vanuit de positionering van je merkontwikkeling maken we de juiste keuzes voor je brand identity. We creëren een eigen stijl met karakter, die past bij jou en jouw bedrijf.

Waarom heb je een visuele identiteit nodig?

Een visuele identiteit is een onmisbaar onderdeel van je merkidentiteit. Je logo en huisstijl maken je bedrijf tastbaar. Maar het gaat om veel meer. Kleurgebruik, typografie en beeldmerken zijn essentiële onderdelen die bijdragen aan je uitstraling en herkenbaarheid. Vanuit de positionering van je merkontwikkeling maken we de juiste keuzes voor je brand identity. We creëren een eigen stijl met karakter, die past bij jou en jouw bedrijf.

Hoe komt Kamer8cht tot een complete brand identity?

Het karakter van je organisatie is leidend voor de uitstraling die onze ontwerpers neerzetten. Daarom willen we eerst alles over je bedrijf te weten komen. De traditionele visie en missie kunnen we skippen. Wij zijn meer geïnteresseerd in je manifest. Wie ben je? Waarom doe je wat je doet? Waar sta je voor? Daarna kijken we hoe je doelgroep over je merk denkt. Wie je concurrenten zijn en wat zij doen. Vanuit hier starten we met design.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het ontwikkelen van je corporate brand identity, waaronder een logo, huisstijl, kleurgebruik, typografie en beeldmerken. Het komt erop neer dat alle onderdelen van een visuele identiteit met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.


Kasteel Elsloo / Een nieuw gezicht

Kasteel Elsloo is een hotel-restaurant in het pittoreske deel van het Limburgse dorp Elsloo. Zo’n bijzonder landgoed verdient op een elegante manier te worden gerepresenteerd. Aan Kamer8cht de taak om de visuele identiteit van Kasteel Elsloo een frisse update te geven.

Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist