werk
huisstijl, corporate
Kamer8cht ontwikkelt nieuwe merkidentiteit Kwirkey

Kwirkey is uit de parkeervakken geschoten! Een nieuw bedrijf in parkeren en mobiliteit dat de zaken graag nét even anders aanpakt. Dat is ook de reden waarom oprichters Marc Moonen en Dave Linssen Kamer8cht hebben gevraagd een merk te ontwikkelen dat zich duidelijk onderscheidt in de markt. Die uitdaging zijn we met plezier aangegaan. Het resultaat is een opvallende naam, een heldere corporate identity en een website waarin een heel eigen verhaal centraal staat. 
 
Wat een lef!
Marc en Dave zijn twee ervaren parkeerspecialisten die parkeerbranche de afgelopen jaren sterk hebben zien veranderen. Parkeervraagstukken zijn veel meer mobiliteitsvraagstukken geworden. Dat levert veel kansen voor een adviesbureau dat durft te kiezen voor een compleet nieuwe benadering. Een aanpak die minder draait om vierkante meters en verkeersstromen, maar juist veel meer om beleving en de totale mobiliteit binnen én buiten de stad. Marc en Dave hebben het lef om hun eigen adviesbureaus achter zich te laten en vol voor hun nieuwe, gezamenlijke onderneming te gaan.


Grenzen in naamgeving verkennen 
Bij Kamer8cht verkennen we eerst een groot aantal naamconcepten. Hoever durven Marc en Dave te gaan? We ontdekken al snel dat het écht afwijkend mag zijn, uiteraard zonder in te boeten aan geloofwaardigheid en autoriteit. De naamkeuze valt op onze persoonlijke favoriet: Kwirkey. Afgeleid van het Engelse woord quirky, dat eigenzinnig en onconventioneel betekent, op een vrolijke, afwijkende, verrassende manier. Precies het vernieuwende, patroondoorbrekende karakter waar de nieuwe onderneming bekend om wil staan. Geschreven als Kwirkey krijgt het de nodige eigenheid en zit de merkbelofte al in de naam verscholen: wij bieden de sleutel tot nieuwe oplossingen in parkeren en mobiliteit.
 
Experiencestaat centraal
Vanuit het naamconcept is de merkidentiteit ontwikkeld waarbij transparantie en no-nonsense centraal staan. Niet te strak en zakelijk, Kwirkey hecht juist waarde aan informeel en persoonlijk contact. Zo kent iedereen in het vak Dave en Marc ook: het is gewoon prettig zakendoen met ze. Geen rapportenschrijvers, maar aanpakkers op basis van een bewezen trackrecord. Dit komt ook tot uitdrukking in de pay-off:  ‘Experience mobility & parking’, waarbij experience zowel refereert aan de ervaring als aan beleving.
 
Mobiliteit en parkeren zijn de sleutel
De merkidentiteit vertalen we door in een website met beslist geen standaarddesign. Kwirkey kiest er in een geheel eigen tone of voice voor om haar visie te delen met iedereen die het horen wil. Van gemeenten tot projectontwikkelaars en van grote ondernemingen tot woningcorporaties. Als zij geloven dat mobiliteit en parkeren de sleutels zijn tot de succesvolle ontwikkeling of revitalisering van een gebied, zitten ze goed bij Kwirkey. En Kwirkey zit goed bij Kamer8cht. Wat een fijne klant, wat een mooi resultaat. We zijn er trots op.
 

STATIONARY 2.png
STATIONARY 1.png